Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi czy artykułu aniżeli przekonując przypuszczalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

zdjęcia z dronów

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz także zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, wobec tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie odpowiednio można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, łącząc poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, ale cały ciąg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie i łatwy.